Η ασκηση στην τρίτη ηλικία

Η άσκηση στα άτομα τρίτης ηλικίας πρωτίστως είναι σημαντική, για την τόνωση του μυοσκελετικού, κυκλοφορικού, και αναπνευστικού συστήματος. Εκτός από τα οφέλη για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των ηλικιωμένων, η άσκηση βοηθάει και στη βελτίωση της ψυχικής τους υγείας αφού παρατηρείται:

Μείωση της κατάθλιψης.
Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων και συνεργασίας
Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης

Ο φυσικοθεραπευτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία θεραπευτικά σχήματα. Η κινησιοθεραπεία μπορεί να γίνει ατομικά (π.χ. σε κλινήρεις ασθενείς) , ανά ζεύγη ή ομαδικά (με συμμετοχή τριών ατόμων και άνω).

Για την εφαρμογή ενός ομαδικού προγράμματος κινησιοθεραπείας κρίνεται σκόπιμο σε πρώτη φάση, να επιλεγούν τα κατάλληλα άτομα (σε θέμα κινητικότητας, συνεργασίας, ιατρικού ιστορικού). Στην αίθουσα καλό είναι να επικρατεί ησυχία ή να υπάρχει απαλή μουσική. Συνήθως οι συμμετέχοντες κάθονται σε καρέκλες διάταξης σχήματος <<Π>>, και καθοδηγούνται από το φυσικοθεραπευτή που εκτελεί και ο ίδιος τις ασκήσεις.

Περιλαμβάνονται κυρίως ήπιες ενεργητικές ασκήσεις άνω-κάτω άκρων, κορμού και κεφαλής. Δύναται επιπλέον να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα, ασκησιολόγιο με αλτήρες μικρού βάρους, μπάλες, καθώς και με ξύλινες ράβδους.

Iωάννης Παναγιωτόπουλος PT, BSc, OEP Leader

Φυσικοθεραπευτής – Συγγραφέας, M.Φ.Η. Άγιος Στυλιανός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *